Muzik Rencah Kehidupan

Welcome to my blog. Hope you enjoy all the lyrics that I shared here. Muzik rencah hidupku.

Your comments are most welcome. :)

Wednesday, September 3, 2014

Senarai Tayangan Filem Baru 2015 dan Kutipan (as at 21/10/2015)


Untuk Peminat Filem Tempatan Sahaja.


Untuk tahun 2015, sudah muncul berderet-deret filem yang sedang dalam pembikinan mengintai ruang untuk ditayangkan pada tahun 2015.  Ada banyak senarai filem yang sedang dalam pembikinan dan pastinya tak semua sempat untuk ditayangkan pada tahun 2015 sebab bakal ada filem yang lain yang akan muncul dan dibikin dengan express dan sempat ditayangkan pada tahun 2015.

Kenapa tak semua filem dapat ditayangkan tahun ini atau tahun depan ek??? Tentulah, sebab filem bakal disumbangkan oleh 2 pihak:
a) Metrowealth akan keluarkan byk lagi filem yg judulnya belum kedengaran lagi buat masa ni untuk tayangan tahun 2015 ni
b) Selain tu, tetiba akan muncul filem-filem dari penerbit-penerbit yang baru nak mencuba menerbitkan filem dan tidak buat atau kurang A&P (advertising & Promotion), tak dengar khabar berita tetiba dah nak tayang kat panggung.
c) Ada saja filem yang bermasalah semasa produksi yang mengganggu kelancaran penghasilan filem. Ada jugak yang bermasalah setelah selesai produksi. Macam-macam la masalahnya, so tak sempat la nak tayang tahun 2015.

Tengok aje filem Hanyut yang dah bertahun hanyut tu.... bila nak terdampar dipawagam tak tau la. Kalau korang ada baca entry Hanna : Senarai tayangan Filem 2013 dan juga untuk 2014, filem ni ada dalam list tu dulu. Sekarang dipindah masuk ke sini pula. Bila nak ditayangkan di Malaysia? Tak tahu la bila. Tapi filem Hanyut dah di tayangkan di film festival luar negara.

Gitulah ceritanya.....

Nak Tahu apa Filem Baru yang bakal ditayangkan di pawagam? Check it out!!!!

Filem yang telah dan bakal di tayangkan untuk tahun 2015:

January   =  6 filem
February = 8 filem
March    = 6 filem
April     = 7 filem
May      = 7 filem
Jun       = 5 filem
Jul    =  5 filem

Aug    =  5 filem
Sep   = 7 filem
Okt   = 8 filem
Nov   = 1 filem
Dec   = 1 filem


Filem yang lulus LFP, kini tunggu masa nak tayang : 36 Filem

Filem yang sedang dalam proses pembikinan dan belum lulus LPF : 115 filem

* Judul filem yang baru dimasukkan dalam senarai update bulan Jun ini : Mirip

*Judul2 filem yang baru dimasukkan dlm senarai update bulan May ini: Simalungun, En Vettu Tottahil, Jendela, Anak Mami Nasi Kandaq, Mirip, Sayang Di Sayang, Zahir, Jangan Ambil Rumah Kami, Banting, Jejak Warriors,

* Judul2 filem yang baru dimasukkan dlm senarai utk update bulan April ni: Hantu Rumah Sakit Jiwa, Keranda Tok Wan Terbang, Poskad Dari Nusantara, Ola Bola, Girlfriend Kontrak, Redha-Beautiful Pain, Kau Yang Satu, Sada Pengerindu, Antara Satu, Badi, Banglo Berkunci, Bella dan Jamie, Kerja Kahwin, Ada Apa Dekat Bus Stop, Biasan

* Judul2 filem yg baru dimasukkan dalam senarai bulan Mac ni: Aku Haus Darah, CCTV, The Advanture of Buntat, Kilat - Tale of the Keris, Chowrasta, 7 Dimensi Aliff, Isteri Untuk Dijual,.

Check it out!!!!

JANUARY 2015 (7 filem)

1.
Tajuk : Rumah Pusaka Di Simpang Jalan
LPF : Lulus 28/6/14 & 5/5/14 (P13)
Genre : Seram Komedi
Terbitan : 
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Pekin Ibrahim, Bell Ngasri
Tarikh Tayangan :  1/1/15 
Tayangan : 53 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.251 juta (11 hari tayangan)

2
Tajuk : Pinnokam
LPF : 
Genre : Cinta
Terbitan :  D Cinema Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  1/1/15 
Tayangan : 10 panggung
Kos: 
Kutipan : RM8ribu (7 hari tayangan)

3
Tajuk : Romeo Kota / Kriptik (dulu bertajuk Romeo Kota) 
LPF : Lulus 26/8/14 (P13)
Genre : Aksi Komedi
Terbitan : Excellent Pictures
Pengarah : Aaron Aziz
Penulis Skrip :
Pelakon : Aaron Aziz, Syatilla Melvin, Nabil
Tarikh Tayangan :  8/1/15
Tayangan : 56 panggung
Kos: 
Kutipan :RM0.35 juta (21 hari tayangan)


Sinopsis : Mengisahkan mengenai dua anggota polis yang menyamar untuk menyelesaikan satu kes jenayah di sebuah kolej.

4
Tajuk : Villa Nabila
LPF : Lulus 5/8/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  Viper Studios &  Skop Productions
Pengarah : Syafiq Yusof
Penulis Skrip : Pekin Ibrahim & Tisha Mentor
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  15/1/15 
Tayangan : 84 panggung
Kos: 
Kutipan : RM2.8juta (21 hari tayangan)


5
Tajuk : Suamiku Encik Perfect 10
LPF : 9/9/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  Astro Shaw
Pengarah : Feroz Kadir
Penulis Skrip :
Pelakon : Lisa Surihani, Aaron Aziz
Tarikh Tayangan :  22/1/15
Tayangan : 53 panggung
Kos: 
Kutipan : RM2.99 juta (33 hari tayangan)


6
Tajuk : Puaka Balai Gombak
LPF : Lulus 6/6/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  KRU Studios
Pengarah : Wan Mohd Hafiz Wan Hussein
Penulis Skrip : Nurul Syahida
Pelakon : 
 Syukri Mohd Tahir, Hazwan Asari, Farhaziq
Tarikh Tayangan :  29/1/15 
Tayangan : 50 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.47 juta (14 hari tayangan)




FEBUARI 2015 (8 filem)


Tajuk : Bangunan
LPF : Lulus 10/9/14 (P13)
Genre :  Seram
Terbitan :  Camwerks Studio & Suar Channel
Pengarah : Khir Rahman
Penulis Skrip :
Pelakon : Aqasha, Sein Qudsi, Khir Rahman, Amir Musa, Wan Shahidi, Yusran Hashim
Tarikh Tayangan :  5/2/2015
Tayangan : 40 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.302juta (8 hari tayang)

Boleh tengok trailer kat sini:  http://youtu.be/qe_5qfulIZM

2
Tajuk : My Mr Right
LPF : 
Genre : Komedi / Cinta
Terbitan : Shining Production Sdn Bhd
Pengarah : Yoko Chou
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  5/2/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.165 juta (8 hari tayangan)

3
Tajuk : Gudang Kubur
LPF : Lulus 20/8/14 (P13)
Genre :Seram
Terbitan : Metrowealth
Pengarah : Eyra Rahman
Penulis Skrip :
Pelakon : Nora Danish, Pablo Amirul, Faizal Hussein , Atikah Suhaimi
Tarikh Tayangan :  12/2/2015
Tayangan : 46 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.862 juta (sedang tayang)


4
Tajuk : The Dream Boyz
LPF : 
Genre : Komedi / Drama / Cinta
Terbitan : 
Pengarah : Ryon Lee
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  12/2/15
Tayangan : 61 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.385juta (sedang tayang)


5
Tajuk : Coverina
LPF : Lulus 24/9/14 (P13)
Genre :  
Terbitan :  SPS Jaya Sdn Bhd
Pengarah : Khalid Nadzri
Penulis Skrip : Ellyna Ahmad
Pelakon : Pekin Ibrahim
Tarikh Tayangan : 19/2/15  
Tayangan : 42 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.130 juta (14 hari tayangan)


6
Tajuk : My Papa Rich
LPF :
Genre : Komedi
Terbitan : Film Kingdom Group Sdn Bhd
Pengarah : Ryon Lee
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  19/2/15
Tayangan : 69 panggung
Kos: 
Kutipan : RM3.03 juta (14 hari tayangan)

7
Tajuk : Sunti@facebook.com
LPF : Lulus 14/8/14 (P13)
Genre :  Seram
Terbitan :  Nusantara Seni Karya S/B
Pengarah :  James Lee
Penulis Skrip : Shariza Mahmud
Pelakon : Fouziah Ghaus, Izzue Islam, Luftya Omar, Jenny Cotez, Syazwan Zulkifli, Anas Mentor, Didy Hirdy, Arief Farhan
Tarikh Tayangan :  26/2/2015 (dijangka)
Tayangan : 46 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.129 juta (14 hari tayangan)


8
Tajuk : Kungfu Taboo
LPF : 
Genre :
Terbitan : Asia Tropical FIlms S/B
Pengarah : Euhoo
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  26/2/15 
Tayangan : 57 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.373 juta (14 hari tayangan)


MAC 2015 (6 filem)

1
Tajuk : Usop Wilcha Melawan Warewolf Dari Bangladesh
LPF : Lulus 7/10/14 (P13)
Genre : Komedi
Terbitan : Ariabella S/B
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Usop Wilcha
Tarikh Tayangan :  5/3/15
Tayangan : 68 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.404 juta (15 hari tayangan)




2
Tajuk : Kepong Gangster 2
LPF : Lulus 9/10/14 (18)
Terbitan : Mahu Pictures S/B
Pengarah : Teng Bee
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  5/3/15
Tayangan : 59 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.812 juta (21 hari tayangan)

3
Tajuk : Cicakman 3
LPF : Lulus 31/10/14 (P13)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Yusri Abd Halim &b Ghaz Abu Bakar
Penulis Skrip :
Pelakon : Zizan Razak
Tarikh Tayangan : 12/3/15  
Tayangan : 69 panggung
Kos: 
Kutipan : RM2.56 juta (21 hari tayangan)

4
Tajuk : Zombies Vs The Lucky Exorcist
LPF : 
Genre :
Terbitan : Jaguar Lim Film & Production Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :ā
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  12/3/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.656 juta (14 hari tayangan)

5
Tajuk : Isyarat Cinta
LPF : Lulus 31/10/14 (P13)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Bade Hj Azmi
Penulis Skrip :
Pelakon : Liyana Jasmay, Fizo Omar, Adi Putra
Tarikh Tayangan : 19/3/15  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.791 juta (21 hari tayangan)


6
Tajuk : Jengka
LPF : Lulus 29/9/14 (P13)
Terbitan : 
Pengarah : Ramdan Che Hasan & Nyon Othman
Penulis Skrip : Aziz M Osman
Pelakon : Riezman Khuzaimi, Ramona Zam Zam, Raja Azri, Shahidin Sabari, Afida S, Eyka Farhana
Tarikh Tayangan :  26/3/15 (dijangka)
Tayangan : 63 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.596 juta (15 hari tayangan)






APR 2015 (7 filem)

1
Tajuk : Hantu Bungkus Ikat Tepi
LPF : Lulus 9/12/14 (P13)
Genre : 
Terbitan : Metrowealth
Pengarah : Hashim Rejab
Penulis Skrip :
Pelakon : Farid Kamil, Nora Danish, Tauke, Yus, Abam Bocey, Kartina Aziz, Zalif Sidek, Pablo Amirul
Tarikh Tayangan :  9/4/15
Tayangan : 39 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.996juta (21 hari tayangan)
Sinopsis:
Mengisahkan tentang tiga rakan baik iaitu Fuad (Tauke), Fadli (Yus) dan Fendi (Abam) yang penakut. Cerita bermula apabila mereka menaiki kereta pada satu malam dan terlihat seorang lelaki berlumuran darah terbaring di atas jalan. 
Perasaan panik menyebabkan mereka memegang pisau di sisi mayat lelaki tersebut, tanpa menyedari cop jari masing-masing terlekat pada bahan bukti utama itu. Mereka mengambil keputusan untuk membungkus dan membuang mayat tersebut tetapi  ikatan di bahagian kepala disengetkan sebagai tanda mayat itu ditanam mereka jika polis menemuinya nanti. Fuad, Fadli dan Fendi meminta bantuan Mimie (Nora Danish) untuk mencari semula mayat tersebut selepas mereka diganggu roh yang mahu jasadnya disempurnakan. Mimie terjebak secara tidak langsung dengan tiga sahabat tadi dan membantu menjejak semula mayat  yang ditanam Fuad, Fadli dan Fendi.


2
Tajuk : Abang Lejen
LPF : Lulus 19/12/14 (P138)
Genre : Komidi
Terbitan :  Mangkin Prestij S/B
Pengarah : Azaromi Ghozali
Penulis Skrip :
Pelakon : Farid Kamil, Intan Ladyana, Adiba Yunus, Fadhlan Hazim
Tarikh Tayangan :  16/4/15
Tayangan : 43 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.189juta (14 hari tayangan)
Sinopsis:
Boleh tengok trailer filem ni kat sini :  https://www.youtube.com/watch?v=8-uv2db_QCk



3
Tajuk : Selfie! Suara Kubur
LPF : Lulus 28/1/15 (P13)
Genre : Seram
Terbitan :  
Pengarah : M Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : Mak Jah
Tarikh Tayangan :  23/4/15
Tayangan : 43 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.09juta (14 hari tayangan)
Sinopsis:

4
Tajuk : Agileswari (Tamil)
LPF : 
Genre :
Terbitan : RM Vision Film Production S/B
Pengarah : Roy Krishnan
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  16/4/15 
Tayangan : 16 panggung
Kos: 
Kutipan : RM52 ribu (7 hari tayangan)

5
Tajuk : Avana Nee (Tamil
LPF : P13
Genre :
Terbitan : D Cinema S/B , Down To Earth Film Production
Pengarah : Logaruban Loganathan
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  23/4/15 
Tayangan :13 panggung
Kos: 
Kutipan : RM7.5 ribu (7 hari tayangan)

6
Tajuk : Pilot Cafe (berdasarkan novel karya Ahadiat Akashah & Zuraidah Othman)
LPF : Lulus15/9/14 (P13)
Genre : 
Terbitan : Tarantella Pictures
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : Neelofa, 
Tarikh Tayangan :  30/4/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM1.69juta (19 hari tayangan)




7
Tajuk : Road of Enlightenment (Mandrin)
LPF : 
Genre :
Terbitan : Cao Min Pictures S/B
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  30/4/15 
Tayangan : 10 panggung
Kos: 
Kutipan : RM37 ribu (14 hari tayangan)

MEI 2015 (7 filem)

1
Tajuk : Jalan Puncak Alam
LPF : Lulus 8/1/15  (P13)
Genre : Seram
Terbitan : Mangkin Prestij Sdn Bhd
Pengarah : Dharma Aizat
Penulis Skrip :
Pelakon : Azwan Kombos, Epy Kokdiang, Shahfiez, Nizam Zaidi
Tarikh Tayangan :   7/5/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.465 juta (14 hari tayangan)
Sinopsis
Filem arahan Dharma Aizat ini adalah berdasarkan beberapa kisah seram yang terjadi dan pengalaman mereka yang menggunakan Jalan Puncak Alam.

2
Tajuk: KID (Bilingual)
LPF: Lulus
Terbitan: Fenomena Seni Produksi Sdn Bhd
Pengarah : Praboo Ariva
Penulis Skrip :
Pelakon : Jarrel Yoe, Sashi Anbah, Arun Chandran, Sarankumar, Kesavan Krishnamurthy
Tarikh Tayangan :  7/5/15
Tayangan :14 panggung
Kos: 
Kutipan : RM6.8 ribu ( 7 hari tayangan)
Sinopsis:
Filem tempatan arahan Praboo Ariva ini mengisahkan tentang remaja lelaki berusia 17 tahun bernama Jarrel yang merupakan kesayangan neneknya Angela dan ayahnya William. Pada satu hari, dia telah diculik oleh individu yang tidak dikenali. 
(Note: Diarahkan oleh pengarah filem termuda Malaysia, berumur 18 tahun)

3
Tajuk : Suami Aku Ustaz
LPF : Lulus 29/12/14 (P13)
Genre : 
Terbitan : Nur ADP Sdn Bhd
Pengarah : Ady Putra
Penulis Skrip :
Pelakon : Ady Putra,Nora Danish
Tarikh Tayangan :  14/5/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.836 juta (21 hari tayangan)
Sinopsis:
Alisa dipaksa bernikah dengan sepupunya merangkap guru agama di sekolah menengahnya iaitu Ustaz Hafiz, apabila ibu bapanya ingin mengerjakan haji. Hanya kepada Ustaz Hafiz sahaja tanggungjawab dan kepercayaan yang diberi untuk menjaga Alisa sepanjang mereka di Mekah. Dilema bermula setelah mereka berkahwin apabila Alisa perlu menyembunyikan statusnya di sekolah daripada diketahui oleh orang lain termasuk rakan baiknya sendiri, Wati dan Johan. Dalam dilema dan perbezaan usia yang ketara, Alisa juga terpaksa berdepan dengan pelbagai konflik untuk menerima Ustaz Hafiz sebagai suaminya

4
Tajuk : Dia
LPF : Lulus 15/10/14 (P13)
Genre : Seram
Terbitan :  Galaksi Seni
Pengarah : M. Jamil & Rizal Hashim
Penulis Skrip : M Jamil
Pelakon : M Jamil, Mayumi Kasuga, Sofea Shaheera, Zamil Sadiq, Amirulshah Rozali
Tarikh Tayangan :  
Tayangan : 21/5/15
Kos: 
Kutipan : RM12.67 ribu (7 hari tayangan)
Sinopsis:
Filem arahan M.Jamil dan Rizal Halim ini adalah berdasarkan kisah sebenar yang berlaku di utara tanah air mengenai kewujudan Bistro 'hiburan' misteri yang telah menimbulkan rasa kurang puas hati di kalangan penduduknya. Mereka yang pada mulanya tidak kisah dengan kewujudan Bistro tersebut mula berubah apabila mendakwa terlihat perlakuan yang tidak bermoral berlaku dalam Bistro tersebut. Walaupun pihak berkuasa menerima aduan namun tidak dapat berbuat apa kerana ia mempunyai lesen yang sah dan mereka tidak menemui sebarang bukti yang mencurigakan. Jamel, Amirul, Pa'cai, Roje dan beberapa orang kampung cuba menyiasat apa yang sebenarnya berlaku. 

5
Tajuk : Jendela
LPF : Lulus 9/1/15 (P13)
Genre : 
Terbitan : Genius Parade Sdn Bhd
Pengarah : M Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : Ruminah Sidek
Tarikh Tayangan : 21/5/15 
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM11.97 ribu (14 hari tayangan)


6
Tajuk : Oh! La! La!
LPF : Lulus  15/1/15 (U)
Genre : 
Terbitan : Infinite Motion Sdn Bhd
Pengarah : Dato Abdul Rahman Salehuddin
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  28/5/15
Tayangan : 47 panggung
Kos: RM4 juta
Kutipan : RM36.6 ribu (12 hari tayangan)

Sinopsis:
Filem animasi muzikal ini mengisahkan tentang Dompok dan rakan-rakannya yang berkongsi minat yang sama iaitu sukakan muzik. Mereka kemudian telah memasuki satu pertandingan muzik untuk berentap dengan kumpulan-kumpulan muzik lain untuk mencapai impian mereka dinobat sebagai juara.

7
Tajuk : Gematisme
LPF : Lulus 26/1/15 (18)
Genre : Psiko seram
Terbitan :  Pencil Pictures Sdn Bhd (Datuk Ayu Puteh)
Pengarah : Yeop Hitler
Penulis Skrip :
Pelakon : Nabila Huda, Adelin Tsen, Syazwan Zulkifle, Bubu
Tarikh Tayangan : 28/5/15 
Tayangan :
Kos: RM1.5juta
Kutipan : RM0.3 juta (19 hari tayangan)

Sinopsis:


Mengisahkan empat orang sahabat karib iaitu Haris, Daniel, Reen dan Jojo yang melanjutkan pelajaran di sebuah kolej swasta dalam bidang kesenian. Di hostel, mereka sering dihantui gangguan misteri sejak kehadiran seorang pelajar baharu bernama Zara, lakonan Nabila Huda. Kisah misteri itu turut menyelubungi hidup Zara apabila dia selalu mengalami mimpi aneh dan sering diganggu bayangan seorang wanita mengandung bersama bayinya. Secara tidak langsung, Zara bertukar menjadi seorang yang murung. Namun, dia selalu dibantu oleh Haris (lakonan Syazwan Zulkifl). Haris sebenarnya menyimpan perasaan terhadap Zara. Sehingga pada suatu malam, sahabat karib mereka, Jojo mati dalam keadaan mengerikan di dalam bilik air. Mayat Jojo masih dalam siasatan pihak polis dan hampir semua pelajar meninggalkan kolej tersebut demi keselamatan. Selepas itu, Reen menjadi korban kedua.



JUN 2015 (5 filem)

1
Tajuk : Darah Panas
Genre : 
Terbitan : White Merpati Entertainment
Pengarah : Arjinder Singh (Arjin Uppal)
Penulis Skrip :
Pelakon : Sharnaaz Ahmad, Sofi Jikan, Adam Korie, Nur Fathia, Dato Jalalludin Hasan
Tarikh Tayangan :  4/6/15 (dijangka)
Tayangan : 47 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.315 juta (21 hari tayangan)
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-nh6x3KC6uFQ%2FUTBFc0XHyLI%2FAAAAAAAAAtk%2Fl2w9Vnlw4Lw%2Fs320%2Ffilem%2Bdarah%2Bpanas.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*



Sinopsis:
Filem ini mengisahkan tentang seorang gadis bernama Syahana. Dia merupakan seorang yang berpegang kepada agama, namun pada masa yang sama dia bercita-cita untuk menjadi model muslimah akibat terpengaruh dengan video di laman sosial. Bagaimanapun, hasratnya untuk menjadi model ditentang hebat oleh ayah dan abangnya. Berikutan itu dia telah melarikan diri ke Kuala Lumpur dan meminta bantuan Fandi, seorang rakan yang dikenali menerusi laman sosial. Setibanya di Kuala Lumpur, dia telah dibawa ke dunia pelacuran. 

2
Tajuk : Wira Wah (Mandrin)
LPF : Lulus 4/11/12, 28/10/14 (P13)
Genre :
Terbitan : B & L Kreatif Sdn Bhd
Pengarah : Lee Lik Chi
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  4/6/15 (dijangka)
Tayangan : 58 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.531 juta (14 hari tayangan)
Sinopsis:
Wira Wah adalah seorang guru sekolah rendah dan telah ditawarkan untuk bekerja di sebuah sekolah di pedalaman. Bagaimanapun, tidak lama kemudian sekolah itu terpaksa ditutup berikutan kekurangan murid. Dalam pada itu, Wira Wah telah pergi ke setiap keluarga di kampung tersebut demi memujuk ibu bapa untuk menghantar anak mereka ke sekolah. Di sebalik usaha Wira Wah untuk menyelamatkan sekolah, guru besar sekolah itu telah bersubahat dengan pemaju hartanah tempatan untuk menjual tanah sekolah tersebut.

3
Tajuk : Love Endures (Chinese)
Genre : 
Terbitan : Kingdom Works Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  11/6/15
Tayangan : 36 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.290 juta (21 hari tayangan)

4
Tajuk : Papa's Shoe
LPF : 
Terbitan : Genius Parade Sdn Bhd
Pengarah : M Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  18/6/12
Tayangan : 15 panggung
Kos: 
Kutipan : RM9 ribu (7 hari tayangan)

5
Tajuk : Hold Me Tight (Mandrin)
LPF : 
Genre : 
Terbitan : Mahligai Masyur Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  25/6/15
Tayangan : 36 panggung
Kos: 
Kutipan : RM82 ribu (26 hari tayangan)

JUL 2015 (5 filem)

1
Tajuk : Vere Vazhi Ille
LPF : 
Genre : 
Terbitan : Veedu Production Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  2/7/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.168 juta (14 hari tayangan)

2
Tajuk : Courage To Dream
LPF : 
Genre : 
Terbitan : Mahligai Masyur Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  2/7/15
Tayangan : 33 panggung
Kos: 
Kutipan : RM48 ribu (14 hari tayangan)


3
Tajuk : Gangsterock (yg dulu tajuknya Sengat)
Genre : 
Terbitan : 
Pengarah : Sofi Jikan
Penulis Skrip :
Pelakon : Sharifah Amani, Bront Palare, Julia Ziegler, Khir Rahman, Izara Aishah, Saiful Apek, Aqasha, Syafie Naswip
Tarikh Tayangan : 17/7/15 
Tayangan : 51 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.337 juta (21 hari tayangan)
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-nCccdwSblqI%2FUtd7fkov3ZI%2FAAAAAAAABVk%2Flns6l4Y3QcA%2Fs1600%2Fgangsterock.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*



Teaser filem nih kat sini : 
http://www.youtube.com/watch?v=XKv6H_iVQZo

4
Tajuk : Suami Jatuh Dari Langit
Genre : 
Terbitan :  Mangkin Prestij Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Nora Danish, Qi Razali, Syuk, Atikah Suhaimi
Tarikh Tayangan :  17/7/15 
Tayangan : 44 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.231 juta (19 hari tayangan)


5
Tajuk: Sada Pengerindu (Iban)
LPF : Lulus 27/3/15, P13
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  Hujung Julai (bukan dalam skim wajib tayang & hanya di Sarawak)
Tayangan :
Kos: 

Kutipan :


6
Tajuk : CCTV
Genre : 
Terbitan : 
Pengarah : Daven R


Penulis Skrip :
Pelakon : Aeril Zafrel, Hasnul Rahmat, Ardel Aryana, Jeff Omar, Dino Pak
Tarikh Tayangan : 30/7/15 
Tayangan : 53 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.289 juta (14 hari tayangan)

Sinopsis:
A technician, Hariri (played by Aeril Zafrel), who is instructed by his boss to fix a CCTV camera in an old hospital. While repairing the camera, he accidentally falls, knocking himself out and injuring his head and leg. When he regains consciousness, he finds himself a patient at the hospital. While recuperating, he meets some creepy patients and begins seeing strange things.The doctor in charge, Dr Muthalib (Hasnol Rahmat), is a mysterious man who runs the hospital with an iron fist. As time passes, Hariri has difficulty differentiating what is real and what is not. When he decides to investigate these strange happenings in the hospital, a shocking surprise awaits him.




OGOS 2015 (5 filem agaknya)

1
Tajuk : Ciliwug Gudnite (dulunya bertajuk Kuntilanak Ciliwug)
Genre : 
Terbitan :  Sheunik Sdn Bhd & Tobali Production (usahasama Malaysia & Indonesia)
Pengarah : Jessica Angelica & Sabree Fadil
Penulis Skrip :
Pelakon : Maria Farida, Dewi Amanda
Tarikh Tayangan :   6/8/15
Tayangan : 28 panggung
Kos: 
Kutipan : RM25.3 ribu (14 hari tayangan)

2
Tajuk : Nota
LPF : Lulus 8/1/15 (P13)
Genre : 
Terbitan : 42nd Pictures Sdn Bhd
Pengarah : Yasu Tanaka
Penulis Skrip :
Pelakon : Hans Isac, Maya Karin
Tarikh Tayangan :  13/8/15
Tayangan : 41 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.08juta (14 hari tayangan)
Sinopsis:
Sepasang suami isteri yang masih tidak mempunyai anak pergi ke Bako untuk menyalakan semula perkahwinan mereka. Isteri mendapati bahawa suaminya telah menulis nota bunuh diri, merancang untuk membunuh diri di atas tebing di mana beliau melamarnya sepuluh tahun sebelum itu. Walaubagaimanapun, apabila dia tahu bahawa suaminya telah menghamilkan seorang perempuan simpanan, si isteri mula merancang pembunuhan yang sempurna dengan nota bunuh diri sebagai alibi beliau.

3
Tajuk: Jangan Ambil Rumah Kami (dulu tajuknya Waris Most Wanted)
LPF : Lulus 10/4/15, P13
Terbitan: Mangkin Prestij Sdn Bhd
Pengarah : Azami Ghozali
Penulis Skrip :
Pelakon :  Intan Ladyana, Azwan Kombos, Muntaza Ghani, Firdaus
Tarikh Tayangan : 20/8/15 
Tayangan : 33 panggung
Kos: 
Kutipan : RM12.8 ribu (14 hari tayangan)


4
Tajuk: The Noise (Mandarin)
LPF : Lulus 
Terbitan: Asia Tropical Films Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon :  
Tarikh Tayangan : 20/8/15 
Tayangan : 42 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.304 juta (20 hari tayangan)

5
Tajuk : Jejak Warrior  (dulu tajuknya  The Red Warrior)
LPF : Lulus 16/3/15 (U)
Genre :
Terbitan :The Red Warrior Sdn Bhd & U2  Media Sdn Bhd
Pengarah : Saw Teong Hin
Penulis Skrip :
Pelakon : Fizo Omar, Kamal Adli, Intan Ladyana, Pemain bolasepak TRW
Tarikh Tayangan :  20/8/15 
Tayangan : 50 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.182 juta (14 hari tayangan)
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-qq7DyNDJSc4%2FUtd7ZGTp6LI%2FAAAAAAAABVc%2FXd8MXDY5anY%2Fs1600%2Fthe%2Bred%2Bwarrior.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*





Sinopsis: Rohim mempunyai minat mendalam dalam bola sepak namun terpaksa berhenti sekolah dan dipaksa menjadi pemandu teksi sapu seperti ayahnya. Rohim melarikan diri dari rumah, lalu bekerja sebagai pelayan tetamu di sebuah restoran berhampiran Stadium Sultan Muhammad IV dan berkenalan dengan anak majikannya bernama Kalsom. Kalsom memberi semangat terhadap dirinya dan mengatakan menjadi pemain bola sepak itu bukan sekadar sukan tetapi merupakan satu perniagaan. Bermula daripada itu, tanpa menoleh ke belakang dia mengejar cita-citanya menjadi seorang pemain bola sepak profesional.







SEP 2015 (7 filem)

1
Tajuk : Ucop Wilcha Menggonjang Makhluk Muzium
LPF : Lulus 13/1/15 (P13)
Genre : Komedi
Terbitan : 
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Shy8, Nasir Bilal Khan
Tarikh Tayangan :  3/9/15 (dijangka)
Tayangan : 49 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.131 juta (18 hari tayangan)

2
Tajuk : Bravo 5
Genre : Perang
Terbitan : Karya Prima Production & ATM
Pengarah : Hitler Zami (Fauzi Nawawi dah tarik diri dari mengarahkan filem ini sebelum Hitler ambil alih) 
Penulis Skrip : Mejar Zainal Hayat
Pelakon : Remy Ishak, Hattan, Fizz Fairuz, Zul Huzaimy, Sashi Tharam, Adam Corie, Lisdawati, Kamal Adli
Tarikh Tayangan :  10/9/15
Tayangan : 47
Kos: RM4.5 juta
Kutipan : RM0.374 juta (12 hari tayangan)


Sinopsis:
Bravo mengisahkan Lima anggota Komando (Rejimen Gerak Khas) ditugas mengesan kedudukan gerila komunis yang merancang menguasai kedudukan strategik kawasan tengah Semenanjung Malaysia. Kawasan tengah semenanjung akan dijadikan lokasi menawan Malaysia dengan perjuangan bersenjata. Lima komando berjaya mengesan kem dan kedudukan musuh serta perancangan sulit mereka. Malangnya hubungan terputus akibat set komunikasi yang rosak. Tanpa bantuan pasukan tentera yang sepatutnya tiba, mereka bertempur melawan hampir 200 gerila. Sebelum pertempuran bermula, setiap dari mereka telah menulis wasiat. Berjayakah mereka mengalahkan musuh?

3
Tajuk : Tortured Souls (Mandrin)
Genre : 
Terbitan : Dream Pix Media S/B
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  10/9/15
Tayangan : 13
Kos: RM4.5 juta

Kutipan : RM14 ribu (12 hari tayangan)

4
Tajuk : Kapsul
LPF : Lulus 8/4/15, P13
Genre : Aksi/Drama/Patriotik
Terbitan : Two Tones Sdn Bhd
Pengarah : Martias Mohd Ali
Penulis Skrip : Matrias Mohd Ali
Pelakon : Faizal Hussein, Shaharuddin Thamby, Irfan Khairy, Dr Mahathir Mohamed 
Tarikh Tayangan : 17/9/15
Tayangan :47 panggung
Kos :
Kutipan : RM0.097juta ( 12 hari tayangan)



Sinopsis : Zohri yang hidup pada zaman kini kembali ke tahun 1942 menjiwai karakter prebet Naim berjuang melawan Jepun dan merasai penderitaan bangsa Melayu sebelum mencapai kemerdekaan. Zohri diupah seorang lelaki bergelar Datuk untuk mencuri kapsul Wawasan 2020 sebelum dia didapati hilang.

5
Tajuk : Polis Evo
LPF : Lulus 20/4/15, P13
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Ghaz Abu Bakar
Penulis Skrip :
Pelakon : Shaheizy Sam, Zizan Razak, Nora Danish
Tarikh Tayangan :  17/9/15
Tayangan : 44 Panggung
Kos: 
Kutipan : RM10.8juta (sedang tayang)



6
Tajuk : Jwanita  
LPF : 4/9/14  (18)
Genre : Seram, Suspen Thriller
Terbitan : Nuansa Sdn Bhd
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : Maya Karin, Bront Palare, Cristina Suzanne, Marsha
Tarikh Tayangan : 24/9/15 (dijangka)
Tayangan : 60 panggung
Kos :
Kutipan : RM1.102juta (sedang tayang)
Sinopsis:
Jwanita bermasalah mental akibat didera ibu bapa angkatnya yang mengamalkan ilmu hitam.  Jwanita jatuh cinta dengan Doktor Farhan yang merawatnya. Impian Jwanita musnah kerana Dr farhan rupanya adalah tunang adik kandungnya Julaika. Jwanita menghilangkan diri di hari perkahwinan adiknya.  Jwanita muncul semula dengan perwatakan berbeza serta dendam durjana.




7
Tajuk : Girlfriend Kontrak (dulu tajuknya Sekelip Mata)
LPF : Lulus 6/4/15, 2/10/14 (P13) 
Genre :
Terbitan: Grand Brilliance
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Keith Foo, Nur Risteena, Azad Jazmin, Bront Palare, Fara Fauzana, Dayana Roza
Tarikh Tayangan :  24/9/15
Tayangan : 50 panggung
Kos: 
Kutipan : RM0.694 juta (sedang tayang)



OKT 2015 (8 filem)

1
Tajuk : Pontianak Menangis
LPF : Lulus 18/11/14  (P13)
Genre :
Terbitan : Heart N Soul Sdn Bhd 
Pengarah : Ismail Jejaka
Penulis Skrip : Ismail Jejaka
Pelakon : 
Tarikh Tayangan : 1/10/15  
Tayangan : 48 panggung
Kos: 

Kutipan : RM0.097juta (sedang tayang)


Tajuk : Rembat
LPF : 
Genre : Komedi
Terbitan : Marna Film, Grand Brilliance & Red Films
Pengarah : Shamyl Othman
Penulis Skrip :
Pelakon : Shaheizy Sam, Sam Chong, Zizan Razak, Aniu, Zara Zya, Arja Lee
Tarikh Tayangan :  8/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM0.138juta (sedang tayang)

2
Tajuk : Marayan (Tamil)
LPF : 
Genre : 
Terbitan : Golden Peacock Film Production S/B
Pengarah : SD Puvanendran
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  8/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan : RM42 ribu (sedang tayang)

3
Tajuk: Badi
LPF : Lulus 9/4, P13
Terbitan: 
Pengarah : Eyra Rahman 
Penulis Skrip :
Pelakon : Adibah Yunus, Azwan Kombos
Tarikh Tayangan :  15/10/15 
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


4
Tajuk : Love Supermoon (dulu tajuknya Pengapit, pastu tajuknya Terukir Di Bulan)
LPF : Lulus 17/7/13 (U)
Genre : Komedi Romantik
Terbitan : Primeworks Studios Sdn Bhd
Pengarah : Wan Hasliza
Penulis Skrip :
Pelakon : Farid Kamil, Nadia Nisa, Zain Hamid, Anne Ngasri, Rita Rudaini, Azhar Sulaiman
Tarikh Tayangan : 22/10/15 (dijangka)
Tayangan : 70 panggung
Kos : RM1 juta
Kutipan :
Sinopsis:
Mengisahkan tentang persahabatan lima orang sahabat yang bermula sejak bangku sekolah dan bagaimana persahabatan mereka berkembang sehingga ke zaman universiti, alam pekerjaan dan bagaimana mereka mula bertemu pasangan hidup dan mendirikan rumah tangga. Razak (Farid Kamil) dan Triz (Nadiya Nisaa) sudah mengenali antara satu sama lain sejak di bangku sekolah lagi. Setelah menamatkan zaman universiti, Triz bercita-cita untuk menjadi seorang penulis, tetapi malangnya, hasil tulisan Triz sering ditolak oleh syarikat-syarikat penerbitan. Berlainan pula dengan Razak, dia berjaya menjadi seorang doktor dan amat dikenali kerana sifat ‘playboy’ dan sering bertukar pasangan. Selepas bertahun-tahun mengharungi pelbagai masalah cinta dan liku-liku  kehidupan, Razak dan Triz dipertemukan oleh takdir dalam keadaan di mana kedua-duanya mahu memulakan kehidupan yang baru.




5
Tajuk : Muthukumar Wanted (Tamil)
LPF : 
Genre : 
Terbitan : 
Pengarah : M. Pathmanaban
Penulis Skrip : M. Pathmanaban
Pelakon : Sundrra, M.G. Kumar, M.S. Premnath, Coco Nantha, Prem, Kishan, Raja Shah, Nazira Ibrahim
Tarikh Tayangan :  22/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

6
Tajuk : Juvana 2
LPF : Lulus 12/9/14, 9/10/14 (18)
Genre : 
Terbitan :  Filmscape S/B
Pengarah : Faisal Ishak
Penulis Skrip :
Pelakon : Zahiril Adzim, Johan As'ari, Adam Shahz, Hasnol Rahmat, Pekin Ibrahim
Tarikh Tayangan :  29/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

7
Tajuk : Rentaz - Lebuhraya Ke Neraka
Genre : 
Terbitan : Naga VXS Sdn Bhd
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Awie, Khir Rahman, Miera Liyana, Shah Jaszle, Dazrin Kamarudin
Tarikh Tayangan : 29/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos :
Kutipan :



8
Tajuk : Iravan (Man Behind The Shadow) (Tamil)
LPF :
Genre : Aksi / Thriller
Terbitan :  
Pengarah : Kash Villanz
Penulis Skrip :
Pelakon : K.S Maniam, Devika, 
Tarikh Tayangan :  29/10/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


NOV 2015 (2 filem)

1
Tajuk: Biasan
LPF : Lulus 17/4/15, P13
Terbitan: 
Pengarah : Sandosh Kesavan
Penulis Skrip :
Pelakon :Lana Nordin, Mas Khan, Jalauddin Hassan, Emma Akma
Tarikh Tayangan :  12/11/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

teaser filem ini : https://www.youtube.com/watch?v=NfS5gk_7hYU


2
Tajuk : Boboiboy The Movie - Sfera Kuasa (Animasi)
LPF : 18/6/15 - U
Genre :
Terbitan : Animonsta Studios
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  26/11/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

3
Tajuk: Find My Dad (mandrin)
LPF : 
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon :
Tarikh Tayangan :  12/11/15 (dijangka)
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


DEC 2015 (2 filem)

1
Tajuk : Chow Rasta
LPF : Lulus 24/4/15, P13
Genre : 
Terbitan :  Nation Film Studios / FiTA Studios S/B
Pengarah : A Razak Mohaiden
Penulis Skrip : Ammar Alfian, Nora Danish, Rosyam Nor
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  3/12/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

2


3
Tajuk : Jaghat (Tamil)
LPF : 
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  17/12/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

4


Tajuk : Mat Moto
LPF : Lulus 28/8/15 (P13)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Ahmad Idham
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  24/12/15
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



Filem Baru Yang Dah Diluluskan LPF, tunggu Tayang ( 34 filem )

1
Tajuk : Naga Tasek Chini (The Chini Saga)
LPF : Lulus 28/7/15 , P13
Genre : (Animasi)
Terbitan : Versaeye Consultant (Mohd Rafeezi Mohd Zain)
Pengarah : Mohd Rafeezi Mohd Zin
Penulis Skrip : Mohd Rafeezi Mohd Zain
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  (mungkin 2015)
Tayangan :
Kos: RM17juta
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-z_JpaNESVDs%2FUfsZI79sh-I%2FAAAAAAAABMw%2FbXsA5W1KyFY%2Fs320%2Fthe%2Bchini%2Bsaga.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

2
Tajuk : Halilintar
LPF : Lulus 21/12/14 (P13)
Genre : Aksi Pengembaraan
Terbitan : Shahwira Productions
Pengarah : Shahrul Ariffin
Penulis Skrip :
Pelakon : Natasha Hudson, Puteri Sarah
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Trailer filem Halilintar : http://www.youtube.com/watch?v=8N_s6mMT3fM


3
Tajuk : Split Gravy On Rice
LPF : Lulus 4/7/13 (18)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Zahim Al Bakry
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
(p/s gambar di atas x der kaitan ngan filem nih. dah tu... puas i carik gambar berkaitan x der, gambar ni gantinyer... hehehe...)
dah dapat gambarnya................................

4
Tajuk : Genggam
LPF : Lulus 17/12/13, P13
Genre : Aksi Bela Diri
Terbitan : 
Pengarah : Khairi Azmi
Penulis Skrip :
Pelakon : Saiful Apek, Adeline Tsen
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


5
Tajuk : TyIcKooUns
LPF : Lulus 9/1/14 (18), 23/3/14 (18)
Genre :
Terbitan : Worldwide Far East Berhad
Pengarah : Izan Hailmey Mokhtar
Penulis Skrip :
Pelakon : Remy Ishak, Bront Palare, Aaron Aziz, Usop Wilcha, Wan Hanafi Su, Adam Korie, Anzalna, Yank Kasim, Hilal Azman, Datuk Malek Noor, 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

6
Tajuk : Penunggu
LPF : Lulus Preview 22/1/14, P13
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

7
Tajuk : Sambanthan
LPF : Lulus 17/3/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:

8
Tajuk : Berat Sebelah
LPF : Lulus 9/4/14 (18)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:

9
Tajuk : Permata Hati
LPF : Lulus 15/4/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:

10
Tajuk : Balun
LPF : 24/12/13 P13, Lulus Preview stage 27/11 P13
Genre : Aksi
Terbitan : Element Pictures S/B
Pengarah : Bob Singah
Penulis Skrip :
Pelakon : Eizlan Yusof, Izara Aishah, Roy Madada, Nadia Randall, Beto Khusairy, Reen Rahim
Tarikh Tayangan : 
Tayangan :
Kos :
Kutipan :


Sinopsis: Balun mengisahkan Hassan yang pulang dari luar negara dan dia mengambil keputusan untuk balik dan menetap di kampung asalnya di Kampung Putra, Taiping, kerana banyak perkara harus diselesaikan terutama perihal tanah milik arwah ayahnya, Mustafa dicagarkan kepada Orang Kaya Seman sebelum itu.Setibanya Hassan di bandar Taiping, Hassan diancam dua pihak yang berbeza iaitu pihak gangster dan penyamun di kampung kerana dia menggagalkan cubaan merompak yang dilakukan mereka di sebuah pasar raya. Insiden itu membawa Hassan ke kampungnya yang sudah hampir 17 tahun ditinggalkan. Hassan hampir terlanggar seorang gadis bernama Nur Ain ekoran dikejar penyamun. Sekumpulan pesilat kampung yang diketuai Uwais menyerang Hassan tapi dihalang Tok Penghulu.

11
Tajuk : Kiasu
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Law Gwo Yunn
Penulis Skrip :
Pelakon : Heny Thia, Isaac Dang, Shiou Jie Kai, Chai Huang Ru, Pu Xue Liang
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

12
Tajuk : Panggilan Zura
LPF : Lulus 4/7/14 & 10/6/14 (P13)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

13
Tajuk : Showdown The Movie
LPF : Lulus (P13)
Genre :
Terbitan : Grand Brilliance
Pengarah : Khairil M Bahar
Penulis Skrip :
Pelakon : Reza Hasbi, Izara Aisyah, Iedil Putra, Azad Jasmin
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


14
Tajuk : Juvana 3 (terperangkap Dalam Kebebasan)
LPF : Lulus 1/4/15, 18
Genre : 
Terbitan :  Filmscape S/B
Pengarah : Faisal Ishak
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



15
Tajuk: Keranda Tok Wan Terbang
LPF : Lulus 10/6/15
Genre :
Terbitan: Metrowealth
Pengarah : Hashim Rejab
Penulis Skrip :
Pelakon : Yassin, Shima Anuar, Syuk, Mak Jah
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


16


17
Tajuk : 3 Doors of Horrors
LPF : Lulus 17/12/14 (P13)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


18


19
Tajuk : Sinaran
LPF : Lulus 7/5/15, P13
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : Lisa Surihani, Neelofa, Nadiah M Din
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


20
Tajuk : Cinta Di Kota Raja
LPF : Lulus 26/12/14 (P13)
Genre : 
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


21



22
Tajuk : Ragut
LPF : Lulus 2/6/15
Terbitan:
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



23
Tajuk : Harmonika
LPF : Lulus
Genre :
Terbitan : SPS Jaya Sdn Bhd, & ElevenField Sdn Bhd
Pengarah : Raja Mukhriz
Penulis Skrip :
Pelakon : Ahya U, Siti Elizad
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



24
Tajuk: Ada Apa Dekat Bus Stop
LPF : Lulus 16/4/15, P13
Terbitan: Katak Hijau Entertainment
Pengarah : Azfar El Ideris
Penulis Skrip :
Pelakon : Abam Bocey 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



25
Tajuk : Terbang
LPF : Lulus 29/5/15
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :




26
Tajuk : Mirip
LPF : Lulus 29/5/15


Genre : Drama
Terbitan : Green Screen Production S/B
Pengarah : Jokin


Penulis Skrip :
Pelakon : Fezrul Khan, Reen Rahim, Ezzaty Abdullah
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



27
Tajuk: Banglo Berkunci
LPF : Lulus 28/4/15, P13
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Adibah Yunus 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


28
Tajuk: Banting
LPF : Lulus 8/4/15, P13
Terbitan: MM2 Entertainment Sdn Bhd
Pengarah : M Raihan Halim
Penulis Skrip :
Pelakon : Izyan Mellina Ishak, Mastura Ahmad, Fauzie Laily, James Taenaka, Osman Zailani
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:
FIlem komedi arahan M. Raihan Halim ini mengisahkan tentang seorang gadis Melayu bernama Yasmin yang berjuang untuk mencapai cita-citanya untuk menjadi seorang ahli gusti profesional. Walaupun dibesarkan dengan kehidupan keluarga Melayu yang sangat tegas, namun Yasmin tetap mahu mengejar impiannya dan telah belajar gusti secara senyap-senyap.


29
Tajuk: Isteri Untuk Dijual
LPF : Lulus 6/7/15, P13
Genre :
Terbitan: Metrowealth
Pengarah : Eira Rahman
Penulis Skrip :
Pelakon : Nora Danish, Kamal Adli, Azwan Kombos, 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


30
Tajuk: Zahir
LPF : Lulus 14/4/15, P13
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Adibah Yunus 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

31.
Tajuk : Langit Cinta
LPF : Lulus 29/5/15
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : Keith Foo, Fazura
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



32
Tajuk: Sayang Di Sayang
LPF : Lulus 27/4/15, P13
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon :  
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

33
Tajuk : Find My Papa
LPF : 
Terbitan: Asia Tropical Films Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon :  
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


34
Tajuk : Apartmen
LPF : 
Terbitan: 
Pengarah : Pierre Andre
Penulis Skrip :
Pelakon :  Kamal Adli
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



35







*********************************************
Banyak tu aje filem yang dah lulus dah sedang tunggu masa tayangan, ada yg lambat lagi baru tayang ada yang cepat akan tayang, bergantung kepada poket penerbit juga sebab byk modal jugak nak tayangkan filem ni.

Apa-apapun, jom semak senarai filem yang sedang sibuk dibuat, mungkin boleh ditonton pada tahun 2015.

Filem-filem dalam perancangan / pembikinan / pasca produksi / tunggu kelulusan LPF etc : 117 filem 

1
Tajuk : Patriot
Genre : Aksi & Patriotik
Terbitan : Koperasi Usahawan Multimedia Selangor Berhad (KMedia)
Pengarah : Rodzee A Razak
Penulis Skrip : Kapten Sudirman Ahmad (B)
Pelakon : Zul Ariffin, Nasha Aziz, Dora Arina, Raja Ilya,
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

link tayangan video pra pelancaran : https://www.youtube.com/watch?v=HcpBvlComm0

2
Tajuk : Kanang Anak Langkau
LPF : 
Genre :Aksi, Ketenteraan
Terbitan : Tangan Seni Sdn Bhd
Pengarah : Bade Hj Azmi
Penulis Skrip :
Pelakon : Langgi Kanang, Adi Putra, Johan Asa'ari, 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :








3
Tajuk : Penculikan Amar Affendi
Genre : Aksi Jenayah
Terbitan : Camwerk Studios Sdn Bhd & KRU Studios Sdn Bhd
Pengarah : Syed Hussein
Penulis Skrip : Syed Hussein
Pelakon : Aqasha, Maya Karin, Zain Hamid, Sofi Jikan, Nam Ron, Ramli Hassan
Tarikh Tayangan : 
Tayangan :
Kos : RM2.5 juta
Kutipan :

Sinopsis
Mengisahkan dendam seorang saintis peluru berpandu bernama Dr. Shanon yang diberhentikan kerja oleh Pengerusi PRISM Missile System yang bernama Tan Sri Jalal. Terbakar amarah Dr. Shanon bertindak mengupah sekumpulan tentera upahan yang dikenali sebagai Tentera Maling untuk menculik satu-satunya anak lelaki Tan Sri Jalal yang bernama Amar Affendi.

4
Tajuk : Mafia
Genre : Aksi
Terbitan : IMS Production & Trading
Pengarah : Nurazmi Abdul Karim
Penulis Skrip :
Pelakon : Qazem Nor, Fifi Natasya, Melia Aimelia, Safna Aina, Chimay, Tony Tuah, 
Tarikh Tayangan : 
Tayangan :
Kos :
Kutipan :

5
Tajuk : The Adventure of Buntat
LPF : 
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Faizal Hussin, 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


6
Tajuk : Munafik
Genre :  Islamik
Terbitan :  Skop Production S/B
Pengarah : Syamsul Yusof
Penulis Skrip :
Pelakon : Nabilla Huda, Syamsul Yusof, Fizz Fairuz, Pekin Ibrahim, Rahim Razali, A Galak, Sabrina Ali
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: RM1.6 juta
Kutipan :
Sinopsis : Munafik mengisahkan tentang Adam, seorang pengamal perubatan Islam, yang tidak dapat menerima takdir apabila isterinya meninggal dunia.


7
Tajuk : Usin UFO
Genre :  Komedi, Futuristik
Terbitan :  Cahaya DJ Pictures S/B
Pengarah : Zul Yahya
Penulis Skrip :
Pelakon : Shuib (Sepahtu), Aishah Ilias, Alif Satar, Puteri Sarah, Joe, Liza Abdullah, Yasin Senario, Cat Farish
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: RM1.6 juta
Kutipan :


8
Tajuk : Anak Mami Nasi Kandaq
Genre : 
Terbitan : Line Clear Production
Pengarah : A. Razak Mohaidin
Penulis Skrip :
Pelakon : Maria Farida
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

9
Tajuk : Vanilla Coklat The Movie
Genre : Romantik Drama
Terbitan : Asia Media Content & Grand Brilliance
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Izara Aishah, Aiman Hakim Ridza, 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-HK6S5uTyoYo%2FUfBtmB-aOSI%2FAAAAAAAABJU%2FAMS2yZgADOM%2Fs1600%2Fvc.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*


10
Tajuk : Aku Haus Darahmu


Genre : 
Terbitan : Tsar Asia S/B
Pengarah : Aidilfitri Mohamed Yunos
Penulis Skrip : Aidilfitri Mohamed Yunos & Fairul Nizam Ablah
Pelakon : Nad Zainal, Deanna Yusof
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


11

https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-7HGkXl0YL1w%2FUe4GIUXapzI%2FAAAAAAAABIs%2F5bx0xFwDFc0%2Fs1600%2Fwarkah%2Bcinta.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

12
Tajuk : Mamadom
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Afdlin Shauki
Penulis Skrip : Afdlin Shauki
Pelakon : Lyana Jasmay
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


13
Tajuk : Tailong
Genre :  Aksi
Terbitan :  Skop Production S/B & Suhan Movies & Trading S/B
Pengarah : Syamsul Yusof
Penulis Skrip :
Pelakon : Rosyam Noor
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


14
Tajuk : Between Two Skies
Genre : Perang
Terbitan : Line Clear Motion, Finas, Media Australia A2K
Pengarah : A Razak Mohaidin
Penulis Skrip : Aida Yahaya
Pelakon : Remy Ishak, Diana Danielle, Fizz Fairuz, Bront Palare
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-TzniM67HwC4%2FUTMmU9zA3nI%2FAAAAAAAAAt0%2FJMAeliQjYEE%2Fs320%2Fposter%2Bbetween%2B2%2Bskies.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*


15
Tajuk : Bodyguard Dari Kedah
Genre : 
Terbitan : MIG
Pengarah : Hashim Rejab
Penulis Skrip : Fadzil Zahari
Pelakon : Farid Kamil
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

16
Tajuk: Sayu Yang Syukur (tajuk bakal diubah oleh Aaron)
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : Aaron Aziz
Penulis Skrip :
Pelakon : Aaron Aziz
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


17
Tajuk : Pak Pong
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Fauzi Nawawi
Penulis Skrip :
Pelakon : Siti Saleha
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

18
Tajuk: Kerja Kahwin
Terbitan: Wayang Pondok Sdn Bhd
Pengarah : Anwardi Jamil
Penulis Skrip :
Pelakon : Adibah Yunus 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


19
Tajuk : Degupan - Kes Fail #130
Genre : Seram
Terbitan : Bright Sun Media Sdn Bhd
Pengarah : Azlan Shahril
Penulis Skrip :
Pelakon : 
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-t021w4ol95w%2FUY8Rq-5dL-I%2FAAAAAAAAA6s%2FUoKuR-WeBY4%2Fs320%2Ffilem%2Bpak%2Bpong.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:

Johari dan Riduan adalah pelajar dari sebuah kolej terkenal di ibukota. Mereka telah mendapat satu tugasan dari tenaga pengajar disitu untuk membuat satu penyelidikan tentang sebuah rumah dua tingkat yang dikatakan berpuaka.
Setelah beberapa hari membuat persediaan akhirnya mereka pun menuju ke destinasi yang mereka sendiri tidak tahu dimanakah terletaknya rumah yang dikatakan berpuaka itu.Akhirnya mereka mendapat khabar angin dari orang kampung bahawa rumah itu masih berdiri teguh ,tetapi tidak ada sesiapa pun yang berani mendekati rumah itu manakala Orang-orang kampung pula tidak bersetuju sama sekali tentang niat mereka untuk mengkaji dan membuat rakaman tentang kewujudan makhluk halus dirumah itu. Walau bagaimana pun Johari dan Riduan tetap berdegil kerana mereka terlalu teruja dengan kisah satu pembunuhan kejam 

20
Tajuk : Redemption Night
Genre : 
Terbitan : (filem usahasama M'sia & Jepun)
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Sharifah Amani, Bront Palare
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

21
Tajuk : Cahaya
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Johan John
Penulis Skrip : Johan John
Pelakon : Elaine Daily, Khir Rahman, Wahyu Rahman
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Synopsis : Cahaya revolves around Salleh, a blind reflexologist who lives in his own dark world but believes in the light of life and Maria, an escort who lives in a world full of colour but sees only darkness. This heartfelt drama stars Khir Rahman and Elaine Daly, together with award winning Singaporean actress Wahyu Rahman and a host of other local talents. Set on the streets of KL, Cahaya is sure to win audiences locally as well as abroad with its universal tale of love and tragedy in a world uniquely Malaysian in flavor.

22
Tajuk : Perang Mogadishu (Tajuk sebenar belum ada)
Genre : Patriotik
Terbitan : KRU Studios S/B
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis :
Pengalaman tentera kita semasa perang di Mogadishu.
p/s: tak tau la jadi buat ke tak filem ni. senyap je setakat ni....

23
Tajuk : 12:06am (Tamil)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : K. Annan Joseph
Penulis Skrip :
Pelakon : Gheetanjali G
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis : It is set to be a suspense thriller about a young Kuala Lumpur executive named Leela, whose innocent family trip to Malacca turns into a mystical adventure when she finds herself mysteriously connected to an old temple in Malacca. Together with the help of an archeologist and friend named Arvind, they embark on a frantic chase for clues that may uncover the treasures of a lost ancient civilization, but things get tricky when a group of thieves get wind of their plan. 

24
Tajuk : Diana Seorang Perempuan Sihir
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : A Razak Mohaideen
Penulis Skrip :
Pelakon : Nasha Aziz, Ako Mustafa
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

25
Tajuk : Abu Ya Sesat 3.0
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

26
Tajuk : Aku Foto Kau
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Cech Andrea & Khairunazwan Rodzy
Penulis Skrip :
Pelakon : Amerul Affendi, Livonia Ricky, Mustakim, Kirin Mohamad, Namron, Kharil Ridzuan, Aznah Muhamad, Sherry Abdullah
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

27
Tajuk : Alamaya (Animation)
Genre : Adventure
Terbitan : Shocked Production
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-WN4fQHrJRwA%2FUZylXMTkn0I%2FAAAAAAAAA8U%2F5PNMlJ4HJww%2Fs320%2FAlamaya%2Bposter.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

Sinopsis (panjang giler, malas nak tolong pendekkan)
Jian is a thoughtful and artistic eight-year-old boy living in the suburbs of SS2. His mother owns a struggling florist while his father mysteriously disappeared. One day, he is given an animal Pictionary book by a mysterious toy vendor, Pak Wan. Before Jian could read his book, two neighbourhood bullies tear it into pieces. Distressed Jian tries to put together the pieces of his book. As a result of this, Jian is suddenly transported into the magical world of Alamaya. In this world the animals are all hybrids and are intelligent.
Jian meets Dzul, a chatty Snaileon who has run away from home after an argument with his father, Lord Dzham. Dzul takes him to see The Seer, an ancient Snaileon priestess who tells Jian of a prophecy that ties him to the fate of Alamaya. While they are there, the Ribuwarna Grove is attacked, forcing Jian and Dzul to seek the Deerabbits, once proud warriors of the forest, who now live as recluses deep in the Bambroot Forest. Minuke, a spirited young Deerabbit is the only one worried about the state of her tribe’s denial. 
Jian and Dzul then meet Tottori, an exiled Deerabbit with a dark past. Tottori offers himself as a hired warrior hoping to redeem himself. And so the unlikely trio travel towards Mount Bora Api where Scora, a villainous sorceress- has captured the Mountain Elemental and is slowly destroying Alamaya. The further they travel into Alamaya the more they see signs of destruction and discord. They decide that the best course of action is for Jian to collect the four artefacts of the elementals which when combined will awaken the great Mount Bora Api and renew the land. They meet Viktor on the way, a cunning Batmon who befriends them for seemingly innocent reasons. 
At the Liquid Sapphire, the three friends are separated. Tottori is captured by the Spiderogs while Jian after getting the Ocean Artefact looses Dzul in an underwater skirmish with the Ratopusses. Dzul finds Millie, a Hermit Mole who takes him into the desert while Viktor who has been waiting for an opportunity to get Jian alone, carries him away. Viktor turns out to be a traitor who is working for Scora, and Viktor is on a mission to get rid of Jian, any way possible. 
Minuke who has managed to rouse the Deerabbit army rescues Tottori. Tottori and Dzul reunite and discover that Viktor has taken Jian to Tangerine Canyon to kill him. They set off to rescue him while Minuke goes to rally more troops for the final battle.
In the desert Tottori and Dzul stumble upon the Oasis of Desire run by Enemos, the crazy Desert Elemental. By sorting out their differences they not only escape but obtain the Desert Artefact. Meanwhile Viktor has a change of heart and rescues Jian from being devoured in Tangerine Canyon. He leaves him near the Horaseagle’s Nest and goes back to Scora. He lies to Scora that Jian is dead but Scora is suspicious. She imprisons Viktor and decides that it is time to unleash her army and destroy Alamaya once and for all.
Jian meets Shade, the leader of the Horseagles who sends her troops to pick up Tottori and Dzul. As the three friends gaze at the evil army of Scora in the shadow of Mount Bora Api, Minuke arrives with the army she has collected. She tells Tottori to lead them.
Dzul is reunited with the Snaileons but he decides to follow Jian to get the final artefact, which is around Scora’s neck. As Tottori, Minuke and the good animals of Alamaya battle Scora’s army, Shade lifts Jian and Dzul up into the sky and drops them at the lip of Mount Bora Api. With the help of Dzul, Jian gets the final artifact, finally fitting the Bullhorn of Creation together. He blows on it, awaking Mount Bora Api- who swallows Scora into its fiery depths. In the aftermath, Scora rises again as a fiery monster and would have killed Jian if Viktor did not save him by standing in her way. Scora is vanquished by the Elementals -who united by their artefacts- repels her off their land. 
Without Scora a mystical spell is lifted and Viktor turns out to be Ah Boon, Jian’s father. He is dying but Caramona, the Mountain Elemental appears and heals him. In the end all three of our heroes find what they need. Dzul earns the respect of his tribe while Tottori finds love and redemption in Minuke. And after a great feast, Jian and Ah Boon return to SS2 a family once more.

28
Tajuk : Sandakan Tears
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Afdlin Shauki & .......... (Hollywood director)
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

29
Tajuk : Amukan Buas Frankeinstein Tempatan
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Awie, Ady Putra, Sofi Jikan, Jehan Miskin, Zarina Anjoulie
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

30
Tajuk : Atlantis Conspiracy 
Genre : Science Fiction Action Thriller
Terbitan : 
Pengarah : James Lee
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

31
Tajuk : Dari Kerana Mata
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Melissa Saila
Penulis Skrip :
Pelakon : Julia Ziegler, Awie, Vanidah Imran, Fasha Sandha
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


Sinopsis: Dari Kerana Mata adalah kisah tentang sepasang suami isteri yang pada awalnya menjalani kehidupan rumahtangga yang normal dan biasa tetapi kemudian terpaksa berhadapan dengan situasi yang pelik. Apabila si suami kemalangan dan menjalani operasi mata, dia melihat isteri dalam gambaran wanita yang sangat tua. Segala wanita yang ditemuinya juga kelihatan berusia.

32
Tajuk : Geng Pisang
Genre : Aksi & Drama
Terbitan : Seni Suri Jawi, DFX Studio, Framepersecond Pistures & One Zero Corporation
Pengarah : Wan Azli Wan Jusoh
Penulis Skrip : Wanji Asmadi
Pelakon : Bront Palare, Khir Rahman, Nam Ron, Linda Hashim, Melissa Saila, Amerul Affendi, Pekin Ibrahim, Ronasina, Pyan Habib, Wanji Aswandi
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

Sinopsis: Berkisahkan tentang perjalanan hidup seorang pembunuh rahsia yang menganggotai sebuah kumpulan bawah tanah. Perjalanan hidup Madi sebagai seorang pembunuh sulit bagi sebuah kumpulan bergelar "GENG PISANG", sangat menagih sebuah pengorbanan dan pertaruhan nyawa.. Bermula dari mempertahankan kawasan jagaan mereka, Madi telah melakukan beberapa pembunuhan yang mengakibatkan pertembungan di antara kumpulan kongsi gelap di Kuala Lumpur.. Kesetiaan, pengorbanan, pembelotan dan pertumpahan darah pun terjadi.. Apakah kesudahan mereka yang hidup digelanggang pertaruhan nyawa ini..?

33
Tajuk : Kilat - Tale of the Keris
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Sharad Sharan
Penulis Skrip : Amritaash Sharan
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

34
Tajuk : Khon Malay
Genre :
Terbitan : Dr Rozmey
Pengarah : Imran Ismail
Penulis Skrip :
Pelakon : Fasha Sanda, Zarina Anjoulie, Faizal Hussien, Suhaila, Murad Zaidi, Man Bai, Zed Zaidi
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

Sinopsis: Mengisahkan tentang sebuah keluarga keturunan Siam yang tinggal di sebuah kampung di Pendang, Kedah.  Sejarah keluarga itu ialah mereka membenarkan anak lelaki sulung  mereka tinggal dengan sebuah keluarga Islam dan dididik hingga membesar dengan ajaran Islam, dan mereka merestuinya. Keluarga Siam itu masih ada anak lelaki dan perempuan yang dijaga dan membesar dengan cara mereka sendiri. Dua anak mereka mempunyai impian dan hasrat berbeza setelah dewasa. Filem ini jugak menceritakan dunia tinju yang boleh jugak dimonopoli oleh anak gadis. Anak perempuan mereka bernama Chyintia membesar menjadi peninju wanita terkenal dan menaikkan nama Malaysia.
35
Tajuk : Hitam Putih
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Badaruddin Hj Azmi
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

36
Tajuk : Hari-Hari Terakhir Seorang Jalang
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Imran Ismail
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

37
Tajuk : Drakula Vs Five Pendekar
Genre :
Terbitan : Apparat & Primeworks
Pengarah : Dain Said
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


38
Tajuk : Rock Bro!
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : Kaka Azraf, Jihan Muse
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

39
Tajuk : In What City Does It Live
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Liew Seng Tat
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

40
Tajuk : JB Pailang
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Adam Malik Wahab
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

41
Tajuk: Bella & Jamie 
Terbitan: Mermaid Studios S/B
Pengarah : Fairul Nizam Ablah
Penulis Skrip :
Pelakon : Liyana Jasmay, Juliana Evans, Khir Rahman, Izzue Islam, Dynaz Mokhtar 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



42
Tajuk : Syirik
Genre :
Terbitan : Genius Parade Sdn Bhd
Pengarah : M Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : Elly, Ruby, Jeff Omar, Jeffrey Jeff, Zaid
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: RM400K
Kutipan :
(note: Penggambaran filem Syirik dilakukan selama 4 hari sahaja. hebat tu, instant sungguh! Penggambaran untuk telemovie aje pun selalunya ambil masa antara 7 ke 10 hari. Ini untuk sebuah filem, penggambaran cuma 4 hari aje? Tentu pelakon-pelakonnya hebat hebat belaka, satu "take" aje dah cukup, tak payah "take 2" or "take 3". Lihat kehebatan filem instant ini nanti ya.)
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-ZM2wA_1nh-U%2FUbgbFS5XxBI%2FAAAAAAAABA4%2FQ_JzlGMfW8I%2Fs320%2Ffilem%2BSyirik.jpeg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

43...................................

44


45
Tajuk : Re-Entry Animated (Animasi)
Genre :
Terbitan : Triangle D Sdn Bhd
Pengarah : Norul Rafidi Zakaria
Penulis Skrip : Patrick Collins
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-t021w4ol95w%2FUY8Rq-5dL-I%2FAAAAAAAAA6s%2FUoKuR-WeBY4%2Fs320%2Ffilem%2Bpak%2Bpong.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-wVcJxNZvcgY%2FUbkjeF7lDII%2FAAAAAAAABBY%2FFdzpRK49ml8%2Fs320%2Fre%2Bentry.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

46


47
Tajuk : Penunggu 
Genre : Seram Thriller
Terbitan : 
Pengarah : Aziz M Osman
Penulis Skrip :
Pelakon : Yana Shamsudin, Bront Palare, Ramona Zam Zam, Rizman Khuzaimi
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis: Misteri bermula apabila seorang isteri yang sedang hamil balik ke kampung suaminya yang terletak di ladang kelapa sawit dan di sana ada penunggu yang mahukan bayi dalam kandungannya. Sejak itu, hidupnya dan suami menjadi huru-hara kerana gangguan itu dan setiap kali dirasuk, dia akan lari ke dalam hutan

48
Tajuk : No. 1
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Imran Ismail
Penulis Skrip :
Pelakon : Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie Sheikh Mustapha
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-kQOLU9Vily4%2FUbkfAcXLUCI%2FAAAAAAAABBI%2F8k2uqJhCQro%2Fs320%2Ffilem%2Bno%2B1.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

49
Tajuk : Konserto Terakhir (berdasarkan novel Abdullah Hussain)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

50
Tajuk : Mantra Syaitan Di Dalam Kubur
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : M Suurya
Penulis Skrip : M Subash
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

51
Tajuk : Tok (Animation)
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Adrian J. William
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

52
Tajuk :  Firefly
Genre : Animasi muzikal
Terbitan : 
Pengarah : Afdlin Shauki
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

53
Tajuk : The Hunter
Genre : 3D horror adventure thriller
Terbitan : 
Pengarah : Bjarn Wong
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-Fh1QLyskmkY%2FUZRKTmEgtiI%2FAAAAAAAAA8E%2FiraEYtdZBOw%2Fs320%2Fthe%2Bhunter%2Bfilm.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

54
Tajuk : Silangkang
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Mamat Khalid
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

55
Tajuk : Qada
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Michael Ang
Penulis Skrip :
Pelakon : Syarifah Sakinah, Amar Asyraf,
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-h4KdSBMNRLM%2FUSL22smjwVI%2FAAAAAAAAUWI%2FysQjqrU2ovQ%2Fs320%2Fqada1.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*
Sinopsis:
Qada adalah kisah romantik tragis berkisar percintaan Salmi dan Bakri yang tidak kesampaian lakonan Sakinah dan Amar, berlatarkan kehidupan era 1980an. Salmi bekerja sebagai guru ganti di sekolah kampungnya, berkenalan dengan Bakri di sebuah stesen bas ketika melawat datuknya. Disebabkan bas itu rosak, mereka terpaksa menunggu hingga keesokan harinya. Satu malam, sesudah berkenalan, mereka jatuh cinta dan berjanji mengutus surat satu sama lain dan berjumpa lagi. Masing-masing pulang ke kampung dan menjalani kehidupan sendiri, tetapi tetap mengotakan janji mereka untuk terus mengutus surat. Pada masa sama, Bakri dicintai seorang wanita mualaf bernama Hawa. Namun, Bakri tidak mempunyai perasaan cinta terhadap Hawa. Salmi terperangkap dengan takdir hidup. Demi menyelamatkan ibunya yang sakit, Salmi terpaksa menerima pinangan daripada Fuad, lelaki kaya di kampung mereka.

56
Tajuk : Anak Ikan
Genre :
Terbitan : (Raja Azmi)
Pengarah : Shadan Hashim
Penulis Skrip : Ajami Hashim
Pelakon : Sam Bunkface
Tarikh Tayangan :  
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-XvhKmbF6DoY%2FUfB4TpfWuXI%2FAAAAAAAABKM%2FPj3Ltth-vF8%2Fs1600%2Fgeng%2Bpisang.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

57
Tajuk : Interchanged
Genre :
Terbitan : Apparat & Primeworks
Pengarah : Dain Said
Penulis Skrip : Dain Said, June Tan, Nandita, Solomon
Pelakon : Iedil Putra, Shaheizy Sam, Nicholas Saputra, Prisia Nasution
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



58
Tajuk : Buaian Berpuaka
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


59
Tajuk : Tujuh
Genre : Aksi, Thriller, Seram
Terbitan : Grandbrilliance
Pengarah : Raja Mukhriz
Penulis Skrip : Ellyna Ahmad
Pelakon : Christina Suzanne, Johan Asa'ari, Pekin, Syahrul Ridzwan, Aeril Zafril, Aaron Aziz, Wan Hanafi Su, Marsha, Siti Saleha
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-ie2eCpO7mEQ%2FUY8WSihBlfI%2FAAAAAAAAA7g%2FFClgWmabbZY%2Fs320%2Ffilem%2Btujuh.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*
Sinopsis : Berlatar belakangkan tahun 1977. Mengisahkan sekumpulan remaja Sam, Mus, Ray, Ilyas, Yasmin, Tina dan Emma yang menghabiskan semester break mereka dengan mengadakan parti di rumah persinggahan keluarga Ilyas di atas sebuah bukit. Rumah persinggahan tersebut dijaga seminggu sekali oleh Tok Batin dan anaknya Suri. Sam meminta Suri berada di situ semasa parti untuk membantunya serve tetamu yang datang. Parti liar menjadi tidak terkawal apabila salah seorang dari mereka bertujuh merogol Suri ketika parti berlangsung. Sebaik sahaja parti berakhir Suri bersemuka dengan Sam dan rakan-rakannya dan bersumpah akan membalas dendam dengan membunuh mereka menerusi mimpi. Suri kemudian terjun membunuh diri. Amaran yang dirasakan gurauan menjadi benar apabila Yasmin dijumpai mati tergantung keesokkan harinya. Malah satu-satu daripada mereka hilang secara misteri. Dapatkah mereka yang tinggal melarikan diri daripada sumpahan Suri?

60
Tajuk : 1, 2 Jaga
LPF : 
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Beto Khusyairi, Sofea jane, Nam Rom, Zaidi Omar, Rykarl Iskandar, Amerul Affendi
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-YUsczfuht4o%2FU6EKF0aAoLI%2FAAAAAAAABfc%2FUUVFFCeAWNU%2Fs1600%2F1%2C2-Jaga.png&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*



61
Tajuk : Vespa Merah Putih
Genre : 
Terbitan : 
Pengarah : Raja Mukhriz
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan 


62
Tajuk : Kitai
Genre :
Terbitan : Metrowealth
Pengarah : Amiro Ghozali
Penulis Skrip :
Pelakon : Shaheizy Sam, Fezrul Khan, Farid Kamil
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

63
Tajuk : Ops Cantas
Genre : 
Terbitan : Metrowealth
Pengarah :
Penulis Skrip :
Pelakon : Farid Kamil
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

64
Tajuk : 13.13.13
Genre :
Terbitan : (Joint venture India - Malaysia)
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

65
Tajuk : Sindiket
Genre :
Terbitan : Loyal Studio Sdn Bhd
Pengarah : Badaruddin Azmi (Bade)
Penulis Skrip :
Pelakon : Sharnaaz Ahmad, Liyana Jasmay, Sharifah Amani, Daphne Iking, Rashidi Ishak, Soo Wincci, Tony Eusoff
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: RM3 juta
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-bcfDYUO5UCQ%2FUmOl45oum6I%2FAAAAAAAABS4%2FwJenJcMwIcM%2Fs320%2Fsindiket.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*


66
Tajuk : Rajawali : Aku Abang Long
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : S. Amin Shahab
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

67



68
Tajuk : Buaya Putih Bujang Senang
Genre : Thriller, Seram, Aksi
Terbitan : 
Pengarah : Sharad Sharan
Penulis Skrip : Vikran Sood & Sharad Sharan
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

Sinopsis: A may day signal is received from a scientific expedition. A barge which is in calm river waters has rescue teams shocked. Something has submerged in the river which is gigantic. Panic sets and the rescue teams rush back to safety. Journalist Shania manages to click some shocking photographs as they leave. The news is broadcast across the globe with these astonishing pictures, the possible culprit for the massacre is said to be the legendary Bujang Senang, the killer crocodile who has re-surfaced. Upon hearing this, Jaffer, who has waited all his life decides to launch an expedition to hunt the killer croc responsible for his father’s death, when he had appeared ten years ago. Jaffer is persuaded by his mother not to go as he is dealing with is not an animal but a dangerous spirit that torments souls. Jaffer is stubborn, and has recruited and trained a team of trained crocodile and spirit hunters over the years. The journey for Jaffer is a surprising one, where he uncovers the many truths about himself and the legend of Malaysia's killer crocodile. 
69
Tajuk : Cinta Sebenar
Genre : Family Drama, Thriller, Murder
Terbitan : Malay United Film & Entertainment S/B
Pengarah : Ako Mustapha
Penulis Skrip : Dato Male, Ako Mustapha & Adza Emie
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Synopsis: This story is about two couples and their daily lives in the pursuit of "True Love" and craving for a perfect Marriage albeit with a different ideology. But marriage life’s ups and downs & domestic problems/squabbles leads their marriages towards divorce ... Can the “True Love" solve everything and save their marriages? What is “True Love”?

70
Tajuk : KL Cinta Mandi Toqq
Genre :
Terbitan : 
Pengarah : Arjin Uppal
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

71
Tajuk : Kekasih
Genre : 
Terbitan : Suhan Movies & Trading
Pengarah : Badaruddin Hj Azmi
Penulis Skrip :
Pelakon : Livonia Ricky Guing
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

72
Tajuk : Din Tiger
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Afdlin Shauki
Penulis Skrip : Afdlin Shauki
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

73
Tajuk : Adam & Hawa The Movie
Genre : 
Terbitan :  Global Station Sdn Bhd
Pengarah : Mohamad Feros Abd Kader
Penulis Skrip : Rozie Rashid (Adaptasi Novel Aisya Sofea)
Pelakon : Aaron Aziz, Nadiya Nisaa
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-MY4S909lqgs%2FUje5LSdY1jI%2FAAAAAAAABRQ%2FjggZyTxFguI%2Fs320%2Fdrama-Adam-dan-Hawa-poster.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

74
Tajuk : Minyak Dagu
Genre : 
Terbitan :  Suhan Movies & Trading
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


75
Tajuk : Tombiruo - Penunggu Rimba (adaptasi novel)
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Nasir Jani
Penulis Skrip :
Pelakon :
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


76
Tajuk : Permata Hati
Genre : Cinta
Terbitan :  
Pengarah : Feroz Khan
Penulis Skrip :
Pelakon :Zul Ariffin, Elaine Daly, Elfira Loy, Cahaya Rizky
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

77
Tajuk : Countdown (Mandrin)
Genre : 
Terbitan :  Red Fire Film Production
Pengarah : Krishna Roy
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:

78
Tajuk : Ejen Ali
Genre : Animasi
Terbitan :  WAU Animation Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-Fmnr4Ctw70A%2FUjJwbqx6HMI%2FAAAAAAAABQs%2F5Rd9ukBJ9PY%2Fs320%2Fejen%2Bali.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

Sinopsis: 
Ejen Ali menceritakan tentang seorang budak penakut yang cuba menyelamatkan ayahnya yang telah diculik oleh kumpulan pengganas cyber demi mendapatkan hasil ciptaan ayahnya. Dalam usaha menyelamat itu, dia telah dibantu oleh seorang perisik dan juga seekor kucing.


79
Tajuk : Gosip
Genre :
Terbitan : Suhan Movies & Trading
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

80
Tajuk : Botak Chin (Mandrin)
Genre : Aksi 
Terbitan :  Apparat
Pengarah : Dain Said
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

81
Tajuk : How Kim Sun Nan Saved My Life (Mandrin)
Genre : 
Terbitan :  (Usahasama Malaysia/China/Korea Selatan)
Pengarah : Namewee & Kim Taisik
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

82
Tajuk : Cinta Tiga Segi
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

83
Tajuk : Thambi
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Daven R
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:
The story focuses on two childhood friends, one Indian, and the other Malay.The Indian boy is forced to leave his village and his best friend to live in a big city. Years later, fate reunites them. This time, they are enemies. The Indian boy has become a gangster while the Malay boy is now a police inspector. 

84
Tajuk : Hanyut
Genre : 
Terbitan : Gambar Tanah Licin S/B
Pengarah : U-wei Hj Shaari
Penulis Skrip :
Pelakon : Chris Vance, Sofea Jane, Diana Danielle, Ady Putra, Alex Komang
Tarikh Tayangan :  19/12/13 (dijangka)
Tayangan :
Kos: RM11 juta
Kutipan :
https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-5c7rvOsOxxg%2FUXuub_ZaAEI%2FAAAAAAAAA3U%2FvzvumJbvl3s%2Fs320%2Ffilem%2Bhanyut.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

Note: Filem ni dah lama hanyut.... bila la nak terdampar di pawagam gamaknyer tak tau le
(finally dah dapat info yang filem ni akan ditayangkan pada 19/12/13 - jangan la hanyut lagi ye. dah naik malas nak tunggu.... ) 
Huh! X jadik gak di tayang December 2013. Maybe 2014 kot, or maybe x yah la tayang... dah naik malas nak tunggu. Hanyutlah selamanya......
Nota 5/5/14 : Ada berita terbaru yg Filem hanyut akan ditayangkan August 2014.  Jadi ke Tak Jadi? Itulah persoalannya.

85
Tajuk : Carmina
Genre : 
Terbitan :  Tall Order Production
Pengarah : Hans Isaac
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Note : Khabarnya filem Carmina ni lebih kepada untuk tontonan luar negara sebab Hans tak nak LPF sunting filem dia. Tapi kita wait and see aje la... kot-kot Hans nak tayangkan di Malaysia

86
Tajuk : Along Bukit Beruntung
Genre : 
Terbitan :  Ismail Holdings Sdn Bhd, Vision Works (M) S/B, Tayangan Unggul S/B
Pengarah : Adflin Shauki
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

87
Tajuk : Berhantu
Genre : 
Terbitan :  Ismail Holding Sdn Bhd, Vision Works (M) S/B, Tayangan Unggul
Pengarah : Afdlin Shauki
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

88
Tajuk: Simalungun
Terbitan: 
Pengarah : Imran Hj Ismail
Penulis Skrip :
Pelakon : Adibah Yunus 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


89
Tajuk: Kau Yang Satu (adaptasi Novel - Nia Azalea)
Terbitan: 
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip :
Pelakon : Aaron Aziz, Izara Aisyah, Zaidi Omar, Wan Hanafi Su
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :




90
Tajuk : Tuli Sekampung
Genre : 
Terbitan :  Runaway Pictures
Pengarah : Mohd Nor Kassim
Penulis Skrip :
Pelakon : Beto Khusyairi, Tayuddin Bakar, Leez AF, Namron, Nabil Ahmad
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


91
Tajuk : Robohnya Surau Kami (Our Mousque Turn To Ruin)
Genre : 
Terbitan :  Apparat & Rupakata Cinema
Pengarah : Dain Said
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


92
Tajuk : Scandal
Genre : 
Terbitan :  Manja Citra
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Nasha Aziz, Erra Fazira, Usop Wilcha, Syatilla Melvin, BKay Nair, Natasha Nordin
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

93
Tajuk : Pekak
Genre : 
Terbitan :  Grand Brilliance Sdn Bhd
Pengarah : Khairul Azri Md Noor
Penulis Skrip :
Pelakon : Zahiril Adzim, Syarifah Amani, Iedil Putra, Sharifah Sakinah, Amirul Affendi
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis
Pekak berkisar tentang seorang anak muda cacat pendengaran yang memilih jalan singkat untuk mencari wang bagi menjalani pembedahan telinga.

https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-a1I7vdJ6Ssk%2FU60_d2xDz8I%2FAAAAAAAABgo%2FoABgegx87Qk%2Fs1600%2Fophilia.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*



94

Tajuk: Redha - Beautiful Pain
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : Tunku Mona Riza
Penulis Skrip :
Pelakon : Namron, Remy Ishak, Nadya Nisaa, Junainah, Ruminah Sidek
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


95
Tajuk: JDT The Movie
Genre :
Terbitan: Twenty Two Ten Production
Pengarah : Ahmad Idham
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

96
Tajuk : Rempit Sampai Langit
LPF : 
Terbitan : RK Screen Sdn Bhd
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : Nabila Huda
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

97
Tajuk : The Moment
LPF : 
Terbitan : Fenomena Seni Production
Pengarah : S.T Bala
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

98
Tajuk: Sabotage
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : 
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Note: Dana Pembangunan Skrip

99
Tajuk : Samseng - Dalam Hati Ada Taman
LPF : 
Terbitan : TP Group (M) Sdn Bhd
Pengarah : Ismail Yaacob
Penulis Skrip : Nasir Bilal Khan
Pelakon : Nasir Bilal Khan
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

100
Tajuk : Upin Ipin Jeng Jeng Jeng
Genre : 
Terbitan :  Les Copaque Production & KRU Studios
Pengarah : Azahari Zain
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

101
Tajuk : Warna Cinta Impian
Genre: 
Terbitan :  TouchTronic Entertainment Sdn Bhd
Pengarah : NS Krishna
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


102
Tajuk : Negeri Di Atas Pasir
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : Rewan Ishak
Penulis Skrip :
Pelakon : Syarifah Amani, Nas T, hasnol Rahmat, Nadiya Nisaa
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


103
Tajuk : Allah
Genre : 
Terbitan :  
Pengarah : M. Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

104
Tajuk : The Garden Of Evening Mist (adaptasi novel)
Genre : 
Terbitan :  Astro Shaw
Pengarah : 
Penulis Skrip : Huzir Sulaiman
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


105
Tajuk : 7 Dimensi Aliff
Genre : Komedi Seram
Terbitan : Astro Shaw
Pengarah : Faisal Ishak
Penulis Skrip :
Pelakon : Izzue Islam, Juliana Evans, Kaka 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

106


107
Tajuk: Hantu Rumah Sakit Jiwa
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : Michael Ang
Penulis Skrip :
Pelakon : Amar Bahrin
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

108
Tajuk: Dawn Raid
Genre :
Terbitan: Bront Palare
Pengarah : Bront Palare
Penulis Skrip :
Pelakon : Ahmad Yatim, Bront Palare
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

109
Tajuk: Poskad Dari Nusantara
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : Rewan Ishak
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


110
Tajuk: Antara Satu
Genre :
Terbitan: Grand Brilliance
Pengarah : Jason Chong
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :

111
Tajuk:Jendela (silent Film)
Terbitan: 
Pengarah :M Subash
Penulis Skrip :
Pelakon : 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


112
Tajuk: En Vettu Tottathil (Tamil)
Genre: Thriller
Terbitan: BGW Studios
Pengarah : Karthik Shamalan
Penulis Skrip :
Pelakon: 
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :


113
Tajuk: Ola Bola
Genre :
Terbitan: 
Pengarah : Chiu Keng Guan
Penulis Skrip :
Pelakon : Bront Palare
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :



114
Tajuk: Kampung Drift
Genre :
Terbitan: UniSpace Studio S/B & Mico Studio
Pengarah : Nevin Hiong
Penulis Skrip :
Pelakon : Syafie Naswip
Tarikh Tayangan :  
Tayangan :
Kos: 
Kutipan :
Sinopsis:
The Story is about a young boy who wish to help his father to achieve his father’s dream to be a champion car drifter.

4 comments:

khys said...

nak kongsi info sikit:

King Kapcai: filem ni tukar tajuk kpd Hantu Kapcai, dah tayang di pawagam 2012.

Barajiwa: filem ni tukar tajuk kpd Jiwa Taiko, dah tayang di pawagam 2012.

A Woman's Vengeance: filem ni guna tajuk asalnya Claypot Curry Killers, dah tayang di Astro pada 2013.

Hari-Hari Terakhir Seorang Seniman: filem ni dah tayang di Astro pada 2013.

Mainthein: filem ni tukar tajuk kpd Maindhan, dah tayang di pawagam Ogos 2014.

Ngangkung 2 - Nongkrong: filem ni guna tajuk Nongkrong, dah tayang di pawagam 2012.

Super Stone: filem ni dah tayang di pawagam Mei 2014.

3 Doors of Horror - Floating Sun: ini sebenarnya filem pendek, dah tayang percuma di youtube pada 2013.

Super Duper Lover: filem ni tukar tajuk kpd Hanya Aku Cinta Kau Seorang, dah tayang di pawagam 2012.

Kongsi 2: filem ni tukar tajuk kpd Pe3, dah tayang di pawagam 2012.

selamat meng-update!

Hanna Zakarino said...

Thanks to Khys sbb bg info. Hanna buat list filem2 ni suka-suka aje, dan kalau sempat update mana yang boleh. So Hanna tak aware yang ada filem yang dah tukar tajuk dan ditayangkan. List dalam ni belum dikemaskini sbb sibuk sikit dgn keje kt office. Nanti Hanna update. Peace yo :)

rahsia secret said...

Bnyaknya filem ade job tak??? Klaw ade sye nk...ni 6bor sye 0127990365 mse ataupon kol ea...hehehe...

Fauzan Afiq Aliff said...

Kak Hana, filem Banting dah tayang, yang letak kat no 36 dalam senarai filem yang diluluskan tapi belum tayang, harap dapat update terbaru untuk filem itu :D